duminică, 19 decembrie 2010

Romburi cu lapte

Va impartasesc cu mare drag una din cele mai bune prajituri...ever!!! Nu mai stiu de pe ce blog am gasit-o, dar oricum ii multumesc mult celei care a postat-o(am facut doar niste mici adaptari!), pentru ca nu am rezistat tentatiei si am facut-o sub forma de tort de Anul Nou!...


Blat:
6 oua
230 g faina
230 zahar
3 linguri cacao

Mixam ouale cu zaharul si un praf de sare pana isi dubleaza volumul si se deschid la culoare dupa care incorporam treptat faina si cacaoa, amestecand de jos in sus. Impartim compozitia obtinuta in 3 parti egale si coacem foile pe rand, intr-o tava tapetata cu hartie de copt, timp de 15 minute. Lasam la racit.


Crema:
500 ml lapte
50 g amidon
2 linguri zahar(incercati cu zahar fin de la Margaritar)
50 g ciocolata alba
125 g unt
75 g zahar pudra

Amestecam cele 2 linguri zahar cu amidonul. Adaugam 100 ml lapte putin cate putin, pana obtinem o compozitie omogena, fara cocoloase. Restul de lapte se pune intr-o cratita, se adauga ciocolata alba si se incalzeste pana se topeste ciocolata. Dam focul la minim si adaugam amestecul de amidon, amestecand mereu pana se ingroasa. Lasam la racit. Mixam untul moale, la temperatura camerei, cu zaharul pudra si adaugam in crema de lapte cu amidon, cate putin.
Crema astfel obtinuta o impartim in 2 si o repartizam intre blaturile pe care le insiropam putin.
Sirop: 
2 linguri apa
2 linguri lichior de ciocolata(am folosit lichior Amaretto, care ii da un gust foarte aromat)
Taiem prajitura in romburi pe care le ornam cu 100 g ciocolata de lapte topita la bain-marie cu 2-3 linguri de frisca si eventual arome(eu am folosit pudra de ghimbir).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...