duminică, 15 mai 2011

Prajitura Snickers

 Trebuie sa spun ca prajitura asta mi-a depasit asteptarile...e de-a dreptul delicioasa!!!Trebuie incercata!!!
 Sursa: Sydonia - mica mea modificare a fost ca am injumatatit reteta ei(din 9 oua mi-i s-a parut ca iese prea mult!) si in loc de nuca am folosit migdale putin prajite in cuptor


Blat:
5 albusuri
150g zahar
150g nuca macinata
3 Lg faina
1 praf de copt
100g ciocolata alba
2 Lg ulei


Crema:
4Lg zahar + 150g margarina(dat fiind ca caramelul a iesit cam lichid poate ar tb o cantitate mai mica, poate ca 100-120g ar fi suficient - la urmatoarea incercare vin cu feedback!)
5 galbenusuri + 4 Lg zahar
150g nuca macinata
100-150g ciocolata negra/ cu lapte
2 Lg ulei




  • Pt blat: se bat spuma albusurile cu zaharul (pus putin cate putin) , apoi se adauga nuca, faina cu praful de copt cernute tot asa presarand putin cate putin si amestecand cu o lingura de lemn de jos in sus. Se pune aluatul intr-o tava tapetata cu hartie de copt , se introduce in cuptorul preincalzit si se coace pana trece de testul cu scobitoarea. Blatul caldut se acopera cu ciocolata calda topita si amestecata cu ulei (eu am facut ciocolata alba, ca nu am avut la momentul dat, din:  80-90 g unt se topeste in 70g apa, se adauga 100-150g zahar(dupa gust) si 150g lapte praf sau un pachet mic nu mai stiu de cate grame e , parca de 130? si se amesteca pana se ingroasa putin si eu am mai dat putin de gust cu 2-3 Lg de lichior de migdale; am lasat sa se raceasca putin si am intins pe blatul caldut ) Ciocolata facuta de casa nu se mai amesteca ulterior cu ulei, nu a mai fost nevoie!
  • pt crema: se caramelizeaza zaharul si se stinge cu margarina; galbenusurile se amesteca bine cu celelalte 4 Lg de zahar si se adauga la caramel pe foc, apoi se adauga nuca macinata si se raceste crema. Se intinde peste ciocolata alba, iar deasupra se intinde ciocolata topita si amestecata cu ulei. Se taie a 2-a zi  sau dupa ce s-a intarit glazura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...