duminică, 23 ianuarie 2011

Flori de iarna

Am ochit reteta asta de ceva vreme si cum am gasit si ocazia -ziua mamei- abia am asteptat sa ma apuc de lucru! Sper sa va placa si voua!


Ingrediente:
250g margarina sau un pck de unt la temperatura camerei
70g crema de ciocolata cu alune (ex Finetti)
90g zahar
6 oua
400g faina
100g migdale macinate
1 plin praf de copt
2 Lg cacao
50ml lapte
lichior Amaretto
350g marmelada de portocale
100g zahar pudra
80ml coniac/ lichior de portocale
200g ciocolata amaruie
80g frisca
150g martipan
zahar pudra
fructe confiate
nuca de cocos
  • Se incinge cuptorul la 180 de grade C
  • Se bat spuma untul, crema de ciocolata, zaharul si ouale unu cate unul
            
  • separat se amesteca faina cu praful de copt cernute, migdalele si cacaoa. Se inglobeaza in spuma de unt, se toarna laptele si se mixeaza in continuare.
  • Se aseza intr-o forma de tort de 28 cm tapetata cu hartie de copt si se coace 50-60 de minute sau pana ce trece de testul cu scobitoarea    
  
  • Se scoate si se raceste, abia dupa ce se raceste bine se taie pe 3 sau 4 niveluri (eu nu am reusit decat pe 3 niveluri, nu mi-a crescut foarte tare- hmmm, abia astept sa-mi cumpar un cuptor nou!). 
  • se incalzeste marmelada cu zaharul pudra (daca e destul de dulce, poti sa sari peste zaharul pudra) si coniacul sau lichiorul de portocale. Se amesteca

  •  Blaturile se insiropeaza cu putin lichior Amaretto diluat cu apa (nu trebuie sa lase prea tare aroma, doar discret) si se ung pe rand cu compozitia de marmelada; se suprapun
 
  • se topeste ciocolata in bain-marie si se inglobeaza frisca; se amesteca
  • se intinde martipanul dupa forma de tort intre 2 folii alimentare si se aseaza pe tort
 
  • se pune inelul formei in jurul tortului si se acopera cu ciocolata topita; se pune la rece pentru a se intari ciocolata
  • intre timp, se face o glazura din lichior Amaretto cu zahar pudra (la 1 cana de zahar pudra se pune 1/2 cana lichior); se intinde peste ciocolata intarita
  • se fac floricele din fructe uscate si confiate; se aseaza pe tort si se decoreaza cu nuca de cocos




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...