duminică, 23 ianuarie 2011

Marmelada de portocale

 Mult timp am tot cautat o reteta de dulceata, marmelada de portocale, dar care sa fie din fruct si nu din coaja; am cautat multe variante, chiar si combinatii cu alte fructe, dar cum voiam ceva simplu, ca de exemplu dulceata de visine, mi-am zis ca cel mai bine sa fac un "experiment" sa vad ce va iesi...si... spre surprinderea mea a iesit, dar fiind un experiment parerile au fost ca a iesit buna dar mult prea dulce, drept urmare pe data viitoare voi scadea cantitatea de zahar, pentru a se simti mult mai bine aroma portocalei!

Ingrediente:
  
 2 kg portocale nu foarte coapte
700g zahar (eu am folosit 1 kg ceea ce a stricat putin aroma de portocala)

Portocalele se curata de coaja, astfel din 2 kg mai raman 1.3 kg fruct, se spala, se taie felii (e bine a se folosi un cutit foarte bine ascutit pt a nu stoarce sucul in timpul taierii), apoi cubulete...
Se adauga zaharul (eu am fofosit cel fin de la margaritar, preferatul meu pt prajituri si nu numai, dar aici se poate folosi si cel clasic, oricum se va dizolva)
Se pune cratita pe foc, de preferat sa fie mediu, se amesteca putin pt a ingloba zaharul. Pe masura ce incepe sa fiarba, va lasa destul de mult suc, sa nu va speriati de consistenta din etapa asta. Spuma care se face la suprafata, eu am luat-o cu o lingura, ca la supa de carne. Dupa 30-45 minute, incepe sa-si schimbe consistenta, drept urmare, va inarmati cu o lingura de lemn, un prosop pe care sa-l puneti pe mana sau o manusa de bucatarie mai lunga pentru ca va stropi mai ceva ca mamaliga si multa rabdare, pentru ca va trebui amestecata continuu, crescand riscul sa se prinda de fundul cratitei daca va fi lasata singura:)...
Din momentul asta se mai lasa vreo 15-20 minute sau se verifica punand o lingurita pe o farfurie si vei sti ca e gata daca nu curge! Se ia de pe foc, se lasa 5 minute, poti sa o lasi asa si sa o pui in borcane sau poti sa o pasezi cu blenderul de mana si iese mai omogena (eu asa am facut si ma gandesc ca poate de aia a si iesit mai tare cam ca si silvoita, poate tb sa o las mai putin pe foc dupa ce a scazut sucul:))oricum o voi mai incerca cu siguranta si voi mai reveni cu completari!). Borcanele umplute se infileteaza bine, se intorc cu capacul in jos si se pun intr-o patura si se acopera bine. Pot sta asa pana a doua zi, apoi se pun eticheta si se pun in camara, asteptand ocazia de a-l folosi (de exemplu la clatite sau vezi reteta de tort "Flori de iarna").

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...