vineri, 11 martie 2011

Placinte Maria

Usor de facut, foarte gustoase si... de post; ce-i drept nu pot sa-mi insusesc reteta, ii apartine soacrei mele, pt care ii multumesc mult, chiar sunt foarte bune... tin minte ca inca de la inceputurile prieteniei mele cu sotul eram prezenta mereu la aceste placinte si ceream portie dubla!:) Incercati-le!

750g faina
25g drojdie
200-250 ml apa calda
6 Lg ulei de masline
sare
dulceata, dupa preferinte
branza de soia(tofu) cu ciuperci
ulei de floarea-soarelui pt prajit

  • se face maiaua: se amesteca drojdia putin zdrobita cu o lg de zahar, o Lg de faina, putina apa calda si lasam sa creasca la caldura. Faina se cerne si se pune intr-un bol, se face o adancitura in centru si se pune maiaua
  • se incepe sa se amestece ingredientele: se adauga putin cate putin apa calda, sarea si uleiul de masline; trebuie sa rezulte un aluat moale(daca e nevoie se mai adauga apa), ce se lipeste de maini; se framanta cat de mult te tin mainile, mie mi-i s-a acrit dupa 10 minute; Chiar daca si dupa framantat aluatul e inca lipicios sa nu-ti faci griji si sa nu mai pui faina ca asa trebuie sa fie; te cureti cu o lingura, acoperi bolul cu un prosop curat si-l pui langa o sursa de caldura, unde poate sta mult si bine, cel putin cat sa-si dubleze volumul(eu cred ca l-am lasat vreo 2 ore)
  • se unge suprafata de lucru cu ulei si cu o lingura se ia bile de aluat si cu mainile si cu sucitorul unse se intinde pentru a-l umple: eu am facut 2 umpluturi, una dulce si una sarata. Se prajesc in uleiul bine incins si se scurg pe servetele absorbante...
Cum le-am scos cum s-au terminat, asa ca nu am reusit sa fac mai multe close-ups la ele, dar voi reveni cu mai multe poze pe viitor...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...